13 Haziran 2007 Çarşamba

Nilüfer Turizm müşteri hizmetlerindeki “KABA TEMSİLCİ”

Öncellikle Nilüfer Turizm “burada sizlerden özür dileyerek” kullandığım kelimeyi beğenmediği için “KABA” olarak değiştirdim, yazıyı daha önceden okumuş olanlar değişikliğin nedenini merak edebilirler diye böyle bir açıklama getiriyorum.
Bu akşam Yurtiçi Kargonun 4449999 numaralı çağrı merkezini arayacağıma, nereden aklımda kaldıysa Nilüfer Turizm’in 4440099 numaralı müşteri hizmetleri hattını aradım. Telefonu açan ses ve arkadan gelen gürültü pek müşteri hizmetleri gibi bir intiba uyandırmadığı için bu numaranın ne olduğunu öğrenmek amacıyla Nilüfer Turizm web sitesi’ne girdim. Sitede şöyle bir açıklama yer alıyor; “Bizimle iletişim kurmak için Türkiye’nin her yerinden müşteri hizmetleri servisimiz olan,
444 00 99 numaralı telefonu arayabilir veya nilufer@nilufer.com.tr adresine mail atabilirsiniz.” Nilüfer Turizmin “Müşteri Hizmetleri” anlayışını birebir anlatamayacağım ama telefonda yaşadığım olay, ve görüştüğüm “kaba temsilci” aradığım numaranın müşteri hizmetleri olamayacağını düşünmem için yeterli oldu. Telefon 5-6 defa çaldıktan sonra “Nilüfer Turizm” şeklinde açıldı. (ben bunu ikinci soruşumda anlayabildim, herhalde ilk açıldığında da öyle açılmıştır). Diyalogu aşağıya yazıyorum; –”Nilü bıdı bıdı (anlayamadığım yer)” -Pardon anlayamadım, neresi dediniz?” –Nilüfer Turizm -Özür dilerim, sanırım yanlış aradım, iyi akş..” Bir üstteki cümleyi tamamlayamadım çünkü tamamlamama kalmadan telefon pat diye yüzüme kapandı. Ağzımdan çıkan ilk cümle “kaba* herif” olduğu için başlığı da bu şekilde attım. Bazen benim ev veya iş telefonumda aynı şekilde aranıyor, arayan kişinin yanlış aradığını farkettiğimde bunu kendisine belirtiyorum ve çoğu zaman “çaat” diye telefon kapanıyor. Sinirden çıldırmama neden olan bu durumu Nilüfer Turizm’in “Müşteri Hizmetleri” adı altında sayfasında yer verdiği saçma sapan yerde yaşayınca sinirlenmek yeterli gelmedi, bu “kabalığı” sizlerle paylaşmak istedim. Nilüfer Turizm sayfasından bir cümle; “Önce İnsan sözünden yola çıkarak yolcularımızın memnuniyetini sağlamak için eğitim ve kariyer planlaması yaparak kişisel gelişimleri desteklemektir.” Verdiğiniz eğitimlerin sonucu bu mudur? (Diksiyon Eğitimi (boğuk ve anlaşılamayan müşteri hizmetleri temsilisi (!) için), Müşteri İlişkileri, Telefonda İletişim Tenikleri ve ilgili kalite eğitimleri) Bir diğeri; “Önce İnsan, sonra Kalite, sonuçta Başarı düşüncesiyle, hareket etmekte olan Nilüfer Turizm ve tüm çalışanları, İnsana Saygılı tavır ve davranışları ile ait olduğu gruba ve topluma örnek teşkil etmektedir.” İnsana saygılı tavır ve davranış böyle mi oluyor? Topluma bu şekilde mi örnek oluyorsunuz? “Lafla peynir gemisi yürümez” şeklinde bir atasözümüz vardır ya, bu lafta kalan kalite politikalarınız için söylenebilecek tek söz bu herhalde.
Bu yazıyı yazarken, Nilüfer Turizm’in sayfasına süs olarak yazmış olduğu bu yazıların nasıl uygulamaya geçirileceğini göstermek için Boss Turizm’in çağrı merkezini aradım ve aynı şekilde yanlış aradığımı söyledim (Bu sefer bilinçli olarak), telefondaki “kaba olmayan” kişi “Rica ederim, iyi akşamlar” diyerek telefonu kapattı.
Nilüfer Turizm hakkında olumlu ya da olumsuz hiç bir düşüncem yokken, Nilüfer Turizmle hasbel kader iletişim kurduğum ilk anda kafamda oluşan imajın olumsuzluğu ortada. Aynı kişinin günde yüzlerce kişi ile telefonda konuştuğunu düşünürsek Nilüfer Turizm’in bu kadar net bir müşteri temas noktasında imajını zedelemek için üstüne birde 444′lü numara alarak masraf yapması ilginç doğrusu. 444′lü bir numara alıp bu numarayı yazıhanelere yönlendirip adına da müşteri hizmetleri demek bu işi hakkı ile yapan “MÜŞTERİ HİZMETLERİ” servislerine haksızlık olmuyor mu?
İki gün önce Kamil Koç’la yapmış olduğum Gizli Yolcu deneyimimden sizlere bahsetmiştim (Kamil Koç - Gizli Müşteri - 14 Haziran 2006 başlıklı yazı) , ne tesadüftür ki iki gün sonra Nilüfer Turizm’le böyle bir deneyim yaşadım. Tanımlayıcı Kelimeler: Çağrı merkezi, Müşteri Hizmetleri, Nilüfer Turizm Aynı tanımlayıcı kelimelere sahip diğer yazıları görmek için ilgilendiğiniz tanımlayıcı kelimenin üstüne tıklayınız. Bu yazıdan alıntı yapacaksanız lütfen okuyunuz!

Eski zamanlardan beri insanlar kendilerini özel hissetmek ve kendilerine yakışan, uyan kıyafetler diktirmek için hep terzileri tercih ettiler. Çünkü terzilerin işciliği her zaman özel, özenli, farklı ve değerliydi.
Laliz.biz'i özenle çalışan bir terziye benzetelim. Ama öyle bir terzi ki, size beklediğinizden fazlasını veren bir terzi.
Hayal edin, Dünyanın en kaliteli kumaşları, usta terzilerin el emeği ile sizler için yeni tasarımlarla buluşuyor ve eşsiz giysilere dönüşüyor.
Bir düşünün!!!

Sizin ölçülerinizi iyi analiz edip ve değerlerinizi sizi daha iyi anlamaya çalışıyoruz. Edindiğimiz bu bilgi ve değerler ışığında sizi en iyi şekilde temsil edecek çalışmalar ortaya koyuyoruz. Yani bir terzi titizliğinde, size en yakışan elbiseyi dikiyoruz.
İşte Laliz.biz ekibi bu felsefeyi kendisine yol edinmiş, gideceği yönü ve ulaşmak istediği noktayı bilen yenilikçi, tecrübeli, dinamik, lider, atak, sürekli gelişmelere açık, zamanın ruhunu taşıyan, tasarımlarına önem veren, kararlı ve hedef odaklı çalışan bireylerden oluşmaktadır.

evden eve nakliyat, evden eve, evdeneve kargo, evden eve kargo, evdeneve, nakliyat, kargo, taşımacılık, şehirlerarası evden eve nakliyat, ayazoğlu evden eve, ayazoğlu, rıfatoğlu evden eve, rıfatoğlu evdeneve, rıfatoğlu evdeneve

Lal Design, Lal Soft, Lal Host, yazılım hizmetleri, tasarım hizmetleri, web sitesi, hosting hizmetleri, ahmet kater, alan adı tescili ve tüm web sitesi çözümleri sunar. ayrıca e-bülten ebülten ve banner tasarımları yapar. flash sitelerini de unutmamak lazım. web sitesi deyince lal design ı tercih etmelisiniz. www.islertikirinda.com www.laldesign.net www.lalsoft.net www.lalhost.net www.laliz.biz www.lal.web.tr www.oburada.com arkadaşlık sitesi dating sitesi www.ilkbilensizolun.com haber portalı kurar, e-ticaret siteleri ve web sitesi yönetim panelleri kurar. web sitesi yönetim paneli www.laliz.biz sitesi altında. ayrıca haber portalları da inşa eden lal design ın yaptığı çalışmaları görmek için www.laldesign.net sitesini ziyaret ediniz. web reklamlarında da lal design internet hizmetleri yine yanınızda. web sitenize admin mi lazım, o zaman bizi arayın, yani lal design internet hizmetleri. lal design internet hizmetleri bir laliz.biz kuruluşudur. laliz.biz şirketler grubuna bağlı diğer bir şirket de www.lalhost.net yani lalhost.net lal host hosting hizmetleri windows ve linux tabanlı sunucuları ile yüksek hızlı güvenli hizmeti sizlere sunuyor. ayırca yine www.laliz.biz laliz.biz şirketler grubuna bağlı diğer bir şirket de www.lalsoft.net lalsoft.net lal soft müşterilkerine web tabanlı yazılım çözümleri sunar. yani www.laliz.biz laliz.biz şirketler grubu tam teşekküllü web hizmetleri sunmanın gayreti ile yatırımlarına devam ediyor.

Hiç yorum yok: