Bazılarımız için yılda bir kez, bazılarımız için iki, üç kez, bazılarımız için ise; iki, üç yılda bir kez yaşadığımız tatillerimiz, aylar öncesinden düşlerini kurduğumuz, çok ama çok mutlu olmayı beklediğimiz anlardır ve zamana bağlı her şey gibi; yaşanırlar ve biterler. Ne elbise gibi önceden prova olanağımız vardır, ne de “rengi attı; götürüp değiştireyim” deme şansımız...
Öyleyse Ne yapmalı? İşin Uzmanı Dururken...
Ekmeği kendiniz yapıyor, doktor yerine üfürükçüye gidiyor, ilacı nalburiyeden alıyorsanız; tatilinizi kendi başınıza veya otobüs yazıhanesi ile düzenleyebilirsiniz! Uçak biletinizi kendiniz alacak, oteli hiç görmeden gazetedeki resminden seçecek, çevre gezilerinde taksiciden yardım alacak, ören yerinde kapıcı sayesinde bilgilenecek iseniz size hayatta başarılar...
Rafting için aranırken dağlarda kaybolmak, Kosamui’ye Patagonya üzerinden gitmek, Moskova’ da Bolşoy’a bilet bulamamak, Aspendos’ta konser kaçırmak sizi üzebilir...
Tatil Organizasyonu Ciddi İştir!
Tatil organizasyonu önemli teknik bilgi gerektiren bir iştir. Tatil, ulaşım, konaklama, bilgilen- dirme ve gezi gibi unsurları içeren bir olgudur. Doğru planlama ve doğru zamanlama, konunun profesyonelleri tarafından yapılır.
Tatilinizi, sizin adınıza, sizin istem ve beklentilerinize göre organize edecek profesyonel işletmeler, seyahat acenteleridir. Seyahat acenteleri, deneyimli personel ve sorumlu yöneticiler eliyle hizmet verirler. Organizasyonlarında yer alan tüm hizmetlerden size karşı sorumludurlar. Seyahat acenteleri tüm hizmetleri ile TÜRSAB ve Turizm Bakanlığı denetimindedirler.
Seyahat acentelerinin yasal olup olmadıkları nasıl anlaşılır? Her seyahat acentesinin kapısında seyahat acentesi olduğunu gösteren ve TÜRSAB amblemini taşıyan sarı pirinçten bir levha bulunmak zorundadır. Ayrıca seyahat acenteleri bürolarında görünen bir yerde seyahat acentesi işletme belgesi asılı olmalıdır. TÜRSAB üyelik belgesi de bulunulan yerin yasal bir seyahat acentesi ofisi olup olmadığını anlamanıza yardım edecektir.
Peki Tatilinizi Nasıl Satın Alacaksınız?
Seyahat acentesi ürünleri ile ilgili bilgileri ilanlar, reklamlar ve broşürlerle duyururlar. İlan ve reklamlarda tanıtılan ürünün tüm özellikleri yer almaz. Ancak, özellik olarak belirtilen tüm unsurlar seyahat acentesinin siz tüketiciye karşı sorumluluğundadır. Broşürler genellikle ilan ve reklamdan çok daha ayrıntılıdır. Broşürdeki tüm bilgiler seyahat acentesi tarafından doğruluğu garanti edilmiş bilgilerdir.
Tercihinizi yapacağınız tatil paketine ait broşürünü alın ve saklayın.
Seyahat acentelerinin önemli hizmetlerinden biri de enformasyondur. Siz, seyahat acentesi yetkilisine tatil tercihlerinizi belirtin ve onun bu konudaki fikrini alın. Kitlesel paket tatillerin dışında, size özel, istediğiniz gibi organizasyon yapabilirler. Broşür ile belirtilen unsurlar dışında bir tatile karar kıldı iseniz, ya da size broşür bilgileri dışında başkaca bilgiler verildi ise, bunları yazılı olarak isteyin.
Sözleşmeyi Yanınızda Bulundurunuz.
Tatilinizi seçtiniz ve rezervasyonunuzu yaptırdınız. Ödediğiniz bedel karşılığı bir makbuz aldınız. Bu makbuzun yanısıra size rezervasyonunuzu belirten, içinde ulaşım, konaklama tarih- leri ve şekilleri belirtilen bir başka belge daha verilecektir. Bu belgeye “Voucher” denir. Kimi zaman bu belgede sadece konaklama bilgileri yer alır. Özellikle ulaşımı kendiniz organize ediyorsanız bu belge, ilgili konaklama tesisine giriş yaparken size gerekli olacak ve bir sureti tesise teslim edilecektir.
Eğer gezi şartlarını, özellikle iptal şartlarını ve diğer hususları belirten bir sözleşme, seyahat acentesi yetkilisi ile sizin tarafından imzalandı ise...
Böyle bir sözleşmenin imzalanması halinde bir suretini siz de alın ve saklayın. Bazen, gezi şartları broşürlerin arkalarında veya voucherin arka yüzünde yer alır. Bu şartları okuyun ve buna göre davranın. Unutmayın ki; özellikle grup seyahatler bir ya da bir kaç kişinin mazeret ya da istemlerine göre değiştirilemezler. Hele hele ulaşım uçak ile ise, bu konuda uluslararası sivil havacılık kuralları karşısında seyahat acentesinin dahi yapabileceği pek bir şey yoktur.
Nereye, Ne Zaman Gideceğinizi ve Seyahat Planını Ayrıntısıyla Sorunuz.
Satın aldığınız tatile ait broşürü iyi inceleyin. Merak ettiğiniz her konuyu seyahat acentenize sorun. Özellikle hareketin hangi gün, saat kaçta olduğunu bir kez daha kontrol edin. Saat 24’ten sonraki hareketlerde tarihin değişeceğini unutmayın. Hareketin hangi gün olduğunu ayrıntılı olarak sorun ve not edin.
Gideceğiniz yeri ve iklimi, alış-veriş, spor olanakları gibi konuları seyahat acentenizden öğrenebilirsiniz. Ulaşımı kendiniz gerçekleştiriyorsanız, gidilecek tesisin bulunduğu yeri çok iyi öğrenmek, nasıl gidileceği konusunda seyahat acentenizden bilgi almak, size zaman kazandıracaktır.
Tatil tarihi geldi, siz tatil yerine geldiniz ve birden pembe hayalleriniz söndü! Ne yapmalısınız?
İşte seyahat acentesi ile tatile çıkmanın en önemli farklarından biri burada başlıyor... Eğer tatilinizi seyahat acentesi olmayan kişi ya da kuruluşla organize ettiyseniz, bir bardak su eşli- ğinde gelecek yıl yapacağınız tatili planlayarak avunabilirsiniz.
Bu sizin tatiliniz! bir şeyler ters gitse de mutlu olmaya çalışın. Ters giden şeylerin sorumluluğu sizde değilse, tersliklerle mutlu olmaya çalışmanız sizin haklarınızı azaltmayacak. Ya da ne kadar öfkeli ve mutsuz görünürseniz talepleriniz o ölçüde haklılık kazanmayacak. ilk yapaca- ğınız şey, sizi hayal kırıklığına uğratan nedeni doğru tespit etmek!
Mennuniyetsizliğinize Neden Olan Sorunları Doğru Belirleyiniz.
Bu iş için şu sorulara cevap arayınız;
Seyahat acentesinin bana verdiği bilgiler doğru mu?
Tesis olması gereken nitelikte mi?
Seyahat acentesince taahhüt edilen hizmetleri alabiliyor muyum?
Hizmet (işletme) kalitesi olması gereken nitelikte mi?
Eksik olan ne?
Özellikle son soruya vereceğiniz cevap çok önemlidir.Bu cevabın somut olmasına dikkat edin. Somut olarak eksikliği tesbit ettiniz. Örneğin, broşürde otel odalarında TV görünüyordu, ama sizin odanızda yok!
Adım Adım Yapılması Gerekenler
1-) Tesbit Ettiğiniz Eksikliğin Giderilmesini İsteyin!
Bu isteminizi öncelikle eksikliğin yaşandığı tesis işletmesinden istemek yerinde olacaktır. Eğer tesiste seyahat acentesi sorumlusu varsa, eksikliğin giderilmesini ondan da isteyebilirsiniz. isteğinizin karşılanmaması halinde bunun yazılı olarak kendinize bildirilmesini sağlayın.
2-) Eksikliği En Kısa Sürede Seyahat Acentenize Bildirin!
Eksikliği, açık ve somut olarak derhal seyahat acentenize bildirin. Telefon, faks ile veya tesiste bulunan seyahat acentenizin görevlisine yapacağınız bildirim sonucunda eksikliğin giderilmesi sağlanacak ya da bu eksikliğin sorumlusu tesis işletmesine yapılacak ödemeden gerekli kesinti yapılacak ve bu bedel size ödenecektir. Unutmayın: seyahat acentenize bildirmeden, eksikliği tesise ekstra bir bedel ödeyerek gidermeye çalışmanız halinde, bu bedelin size aynen geri ödenmesi ciddi gecikmelere yol açabilir. Çünkü, siz bu durumda eksikliğin sorumlusundan bu bedelin tahsilini güçleştirmiş olursunuz.
3-) Seyahat Acentenizle Görüşmeden Tesisi Terk Etmeyin!
Tesis, sizin kalamayacağınız kadar kötü durumda ya da tesis dolu olduğu için sizi alamıyor. Seyahat acentenizle görüşmeden kendi başınıza hareket etmeyin. Seyahat acenteniz ihbarınız sonucu çözüm üretecektir. Bu çözüme uygun davranın! Bu sorun nedeniyle uğradığınız sıkıntıya ilişkin haklarınız yok olmayacaktır. Size önerilen çözüm, sizi çok mutlu edebilir. Eğer çözüm üretilmedi ise siz kendi başınıza hareket edebilir ve zararınızın tazminini isteyebilirsiniz.
4-) Rahatsızlığınızı Belgeleyin!
Sizi rahatsız eden her şeyi, açık olarak yazdığınız bir tutanağı bu hususları gören kişilere imza- latın. Özellikle tesis işletmecisi ve seyahat acentesi temsilcisinin imzaları bulunması yerinde olacaktır. Tutanağın bir suretini saklayın ve diğer suretini seyahat acentenize mümkünse tatil bitmeden veya en geç tatil bitiminden sonraki bir hafta içinde teslim edin.
5-) Şikayetiniz Karşılığında, Varsa Talebinizi Bildirin!
Şikayetinizin giderilmemesi halinde tatilinizin bitiminde seyahat acenteniz ile yaptığınız görüş- mede talebenizi bildirin ve seyahat acentenizin buna karşı size sunacağı öneriyi değerlendirin. Yaşanan bir olumsuzluğun çok iyi bir ilişkinin başlangıcı olabileceğini aklınızdan çıkarmayın. Seyahat acenteleri, tüketicilerini “misafir” olarak tanımlarlar. Sizin memnuniyetiniz onların gerçek kazançlarıdır. Haklı taleplerinizin değerlendirileceğini göz önüne alarak talebinizi somut olarak iletin.
6-) TÜRSAB’ a Başvurun!
Sorununuza seyahat acenteniz ile bir çözüm bulamadığınız takdirde Türkiye Seyahat Acenteleri Birliği bünyesindeki “Tüketici Sorunları Bölümüne” başvurabilirsiniz. Başvurunuz derhal değerlendirilmeye alınacak, seyahat acentenizle çözüm bulunması için TÜRSAB yetkilileri temas edeceklerdir.
TÜRSAB bünyesinde profesyonellerin görev yaptığı Tüketici Sorunları Bölümü, uzman seyahat acentelerinin yer aldığı tüketici-otel-acente-rehber ilişkileri komisyonu TÜRSAB Tahkim kurulu sizlerin sorunlarının çözümü için çalışacaktır.
7-) Tahkim Kurulu’ nda Talebiniz Sonuca Bağlanır!
Talebinizin tüketici sorunları bölümü ve tüketici komisyonu tarafından çözüme kavuşturulmaması veya bulunan çözümlerin seyahat acentesi tarafından kabul edilmemesi halinde, TÜRSAB bünyesinde uzman hukukçu ve seyahat acentelerinden oluşan Hakem Heyeti' ne dava açabilirsiniz. Adli yargıda, yani adliyelerde bulunan hukuk mahkemelerinde açılacak tazminat veya alacak davası ile aynı nitelikte sonucu verecek olan bu davanız bir iki ayla ifade edilebilecek çok kısa sürede sonuca bağlanacaktır. Tahkim Kurulu’ nun kararı tıpkı mahkeme kararı gibi icra dairesine ibraz edilip borçlu hakkında işlem yapılır.
Tüm bu süreç içinde seyahat acentesinin seyahat acenteliği vakar ve haysiyetine, meslek ahlak ilkelerine uygun davranmadığı tespit edildiği takdirde, ilgili seyahat acentesi hakkında disiplin kovuşturması yapılıp gerekli ceza da verilecektir.
Bir kez daha hatırlatalım;
Seyahat acentesi ile yaptığınız tatilden memnun değilseniz; Sizin memnuniyetiniz için uğraşa- cak olanlar, seyahat acenteniz ve TÜRSAB’ dır.
Yurtdışı Tur Sigortası
Seyahat Acenteleriyle yurtdışına gidenler için yeni bir sigorta poliçesi geliştirildi. Her ne sebepten olursa olsun, seyahat acentesinin yolcularının tatillerini tamamlamaları ve Türkiye’ye dönmeleri bu poliçenin teminatı altındadır. Yolcuların tatil başladıktan sonra programlarının harfiyen uygulanmasını ve geri dönüşü sağlayan bu poliçe aynı zamanda yolcunun kendisine sunulan hizmeti eksik veya ayıplı bulması halinde bir tazminat taleplerine karşı da tüketiciyi koruma altına almaktadır.
Uluslararası alanda da ilgiyle izlenen bu poliçe uyarınca tüketici tazminat talebi hakkında Hakem Heyeti' nin, Mahkeme' nin, TÜRSAB’ ın veya Turizm Bakanlığı’ nın vereceği kararda belirlenen tazminatı hiç zahmete gerek duymadan sigortadan talep ve tazmin edebilmektedir.
TURSAV ve Emek Sigorta işbirliği ile hazırlanan bu sigortaya dahil olup olmadığınız acentenizin size vereceği poliçe sertifikası ile anlaşılacaktır. Seyahat acenteniz bu poliçeye sahip değilse, Turizm Bakanlığı’na teminat yatırmış demektir.
İşte seyahat acentesi ile seyahat etmek için yeni bir neden!
KAYNAK :
TÜRK STANDARTLARI ENSTİTÜSÜ
TÜKETİCİ BÜLTENİ
TÜRSAB
Türkiye Seyahat Acenteleri Birliği
Tel ; 0.212.2598404
Fax; 0.212.2590656
Eski zamanlardan beri insanlar kendilerini özel hissetmek ve kendilerine yakışan, uyan kıyafetler diktirmek için hep terzileri tercih ettiler. Çünkü terzilerin işciliği her zaman özel, özenli, farklı ve değerliydi.
Laliz.biz'i özenle çalışan bir terziye benzetelim. Ama öyle bir terzi ki, size beklediğinizden fazlasını veren bir terzi.
Hayal edin, Dünyanın en kaliteli kumaşları, usta terzilerin el emeği ile sizler için yeni tasarımlarla buluşuyor ve eşsiz giysilere dönüşüyor.
Bir düşünün!!!
Sizin ölçülerinizi iyi analiz edip ve değerlerinizi sizi daha iyi anlamaya çalışıyoruz. Edindiğimiz bu bilgi ve değerler ışığında sizi en iyi şekilde temsil edecek çalışmalar ortaya koyuyoruz. Yani bir terzi titizliğinde, size en yakışan elbiseyi dikiyoruz.
İşte Laliz.biz ekibi bu felsefeyi kendisine yol edinmiş, gideceği yönü ve ulaşmak istediği noktayı bilen yenilikçi, tecrübeli, dinamik, lider, atak, sürekli gelişmelere açık, zamanın ruhunu taşıyan, tasarımlarına önem veren, kararlı ve hedef odaklı çalışan bireylerden oluşmaktadır.
evden eve nakliyat, evden eve, evdeneve kargo, evden eve kargo, evdeneve, nakliyat, kargo, taşımacılık, şehirlerarası evden eve nakliyat, ayazoğlu evden eve, ayazoğlu, rıfatoğlu evden eve, rıfatoğlu evdeneve, rıfatoğlu evdeneve
Lal Design, Lal Soft, Lal Host, yazılım hizmetleri, tasarım hizmetleri, web sitesi, hosting hizmetleri, ahmet kater, alan adı tescili ve tüm web sitesi çözümleri sunar. ayrıca e-bülten ebülten ve banner tasarımları yapar. flash sitelerini de unutmamak lazım. web sitesi deyince lal design ı tercih etmelisiniz. www.islertikirinda.com www.laldesign.net www.lalsoft.net www.lalhost.net www.laliz.biz www.lal.web.tr www.oburada.com arkadaşlık sitesi dating sitesi www.ilkbilensizolun.com haber portalı kurar, e-ticaret siteleri ve web sitesi yönetim panelleri kurar. web sitesi yönetim paneli www.laliz.biz sitesi altında. ayrıca haber portalları da inşa eden lal design ın yaptığı çalışmaları görmek için www.laldesign.net sitesini ziyaret ediniz. web reklamlarında da lal design internet hizmetleri yine yanınızda. web sitenize admin mi lazım, o zaman bizi arayın, yani lal design internet hizmetleri. lal design internet hizmetleri bir laliz.biz kuruluşudur. laliz.biz şirketler grubuna bağlı diğer bir şirket de www.lalhost.net yani lalhost.net lal host hosting hizmetleri windows ve linux tabanlı sunucuları ile yüksek hızlı güvenli hizmeti sizlere sunuyor. ayırca yine www.laliz.biz laliz.biz şirketler grubuna bağlı diğer bir şirket de www.lalsoft.net lalsoft.net lal soft müşterilkerine web tabanlı yazılım çözümleri sunar. yani www.laliz.biz laliz.biz şirketler grubu tam teşekküllü web hizmetleri sunmanın gayreti ile yatırımlarına devam ediyor.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder